Kontakt

Fundacja Wsparcia Psychologicznego Terapii i Rozwoju Osobistego Źródło Zmian

Miejsce prowadzenia terapii i zajęć: Ursynów, ul. Lanciego 7/4, tel. 601-938-288

Siedziba Fundacji:
ul. Franciszka Marii Lanciego 7B/10
02-796 Warszawa

fundacjazrodlozmian@gmail.com

2 miesiące ago · · Możliwość komentowania Dobra relacja terapeutyczna – leczy została wyłączona

Dobra relacja terapeutyczna – leczy

Człowiekowi w dzisiejszych czasach często brakuje poczucia szczęścia, spełnienia oraz sensu egzystencji. Wielu z nas odczuwa pustkę wewnętrzną, brak ideałów i celów życiowych. Jesteśmy samotni. Szum informacyjny, światopoglądowy, ciągła pogoń, stres często wywołują poczucie lęku i niepewności. Wiele z naszych potrzeb pozostaje nieuświadomiona. Cierpimy, ale nie wiemy dlaczego ?

Mówi się, że psycholog jest lekarzem duszy lub, że leczy duszę… I to prawda, choć może bardziej umysł jak duszę, ale i tu zdania są podzielone 🙂 Tak, czy inaczej psycholog wspiera nas i pomaga nam zachować lub odzyskać zdrowie psychiczne. Psycholog, który ma uprawnienia terapeutyczne (jest certyfikowanym psychoterapeutą lub certyfikowanym specjalistą do psychoterapii wybranych obszarów ochrony i terapii zdrowia psychicznego) może prowadzić terapię, przywracającą dobre, zdrowe funkcjonowanie psychiczne, daje wgląd w siebie, pomaga poznać i zrozumieć przyczyny oraz mechanizmy naszych uczuć, myśli i zachowań. W obu tych przypadkach najważniejszą kwestią jest umiejętność zawarcia dobrej relacji terapeutycznej z klientem, a w szpitalach i przychodniach z pacjentem.

Spotkanie człowieka potrzebującego wsparcia z psychologiem to pomoc w doprowadzeniu treści psychicznych z nieświadomości do poziomu świadomości, ich analiza i przepracowanie. Efektem jest uzyskany przez klienta wgląd, czyli zrozumienie przeżywanych problemów, ich przyczyn i konsekwencji. Psychoedukacja doprowadza, więc do zmiany sposobu odczuwania i funkcjonowania.

Dobry terapeuta towarzyszy klientowi w zmianie. Nie udziela rad, nie osądza, nie ocenia, nie pozbawia go twórczej inicjatywy, samodzielności. Jest wrażliwy, autentyczny, wyrozumiały, życzliwy, cierpliwy, akceptujący klienta, otwarty, szczery, tolerancyjny, umiejący słuchać, empatyczny, kompetentny, mający poczucie humoru. Cechy te są podstawą do nawiązania dobrego, bliskiego kontaktu z klientem. Taka relacja leczy. W takiej atmosferze klient nie musi wstydzić się własnych uczuć, nie lęka się krytyki ze strony terapeuty, może być sobą, bo jest bezwarunkowo szanowany i akceptowany. Klient nabiera więc innego stosunku do siebie…następuje introjekcja, uwewnętrznienie pozytywnej postawy do siebie. Terapeuta holdinguje klienta. Jak matka nie pyta w pierwszym odruchu o przyczynę smutku, nie obwinia tylko okazuje bezwarunkową „miłość”, biorąc na siebie ból, zachowując jednakże dystans i nadzieję. Terapeuta, który potrafi stworzyć takie przymierze terapeutyczne – pełne akceptacji i przyjaznego zrozumienia, często bywa pierwszą, a czasem jedyną osobą w życiu klienta, która okazała mu zrozumienie, ciepło i szacunek dla jego uczuć… Niekiedy taka relacja klienta z terapeutą jest jedynym nie toksycznym „związkiem” z drugim człowiekiem…Taka relacja jest lecząca, wzmacniająca i budująca. To ona często jest początkiem procesu zmiany u klientów.

Agnieszka Kik-Głowacz
601-938-288
psycholog spec. kliniczna i zdrowia,
coach, doradca zawodowy,
psychotraumatolog w trakcie certyfikacji
Prezes Fundacji Wsparcia Psychologicznego,
Terapii i Rozwoju Osobistego „ Źródło Zmian”

7 miesięcy ago · · 0 comments

Konsultacje Psychologiczno-Pedagogiczne, TUS, Doradztwo Zawodowe, Tutoring, Warsztaty Kompetencji Rodzicielskich – bezpłatne zajęcia

W ramach projektu URSYNOWSKIE CENTRUM WSPARCIA RODZINY
zapraszamy rodziców oraz uczniów ursynowskich szkół na
BEZPŁATNE ZAJĘCIA:

Konsultacje Psychologiczno-Pedagogiczne

Treningi Umiejętności Społecznych /TUS/

Warsztaty Kompetencji Rodzicielskich

Tutoring dla młodzieży

Doradztwo Zawodowe

Projekt realizowany jest przy współudziale Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy na terenie dzielnicy Ursynów

TUS dla dziewczynek – 10-14 lat – wtorek godz. 17:00

TUS dla chłopców – 10-14 lat – czwartek godz. 18:00

TUS dla nastolatek  – dziewczyny – 14-18 lat –„W krzywym zwierciadle”  –  czwartek 17:00

TUS dla nastolatków – chłopcy – 14-18 lat – wtorek 17:00

Doradztwo zawodowe „Komputery” czwartek 16:00-18:00

Dzielnica Ursynów         Warszawa.Ursynów FacebookUrsynów - Zakochaj się z w Warszawie

Bezpłatne treningi samoobrony

7 miesięcy ago · · Możliwość komentowania Bezpłatne treningi samoobrony została wyłączona

Bezpłatne treningi samoobrony

Bezpłatne treningi samoobrony

Zapraszamy na bezpłatne treningi z samoobrony 30.03.2019r. Prowadzący Rafał Stachyra
Miejsce: ul. Lanciego 7 m 4 Warszawa
W godzinach:

  • 8-12
  • 13-16
  • 17-20

Liczba miejsc ograniczona. Zapisy na e-mail: j.dmowska@zrodlozmian.pl

7 miesięcy ago · · Możliwość komentowania Rekrutacja do grupy osób ze spektrum autyzmu w tym z Zespołem Aspergera została wyłączona

Rekrutacja do grupy osób ze spektrum autyzmu w tym z Zespołem Aspergera

Zespół Źródło Zmian otwiera rekrutację do pilotażowej Grupy dla chętnych osób ze spektrum autyzmu w tym z Zespołem Aspergera, które ukończyły 13 lat i mieszkają lub uczą się na terenie Ursynowa. Zapraszamy do wspólnego działania z osobami ze spektrum oraz tworzenia wspólnej społeczności.

Projekt rusza w marcu i potrwa do grudnia 2019.

Spotkania będą odbywały się w siedzibie Fundacji Źródło Zmian ul. Lanciego 7 m 4 cyklicznie raz w tygodniu w grupie 4-6 osób ze spektrum.

Wasza obecność jest dobrowolna, czas który chcecie spędzać z nami jest zależny od Was. Tematyka spotkań realizowana będzie wedle Waszych potrzeb. W trakcie spotkań możemy dyskutować, poruszać tematy dla Was ważne.

Masz pytania dzwoń do nas

601-938-288

Zapraszamy !

Informacje znajdziecie na stronie www.zrodlozmian.pl

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

11 miesięcy ago · · Możliwość komentowania Tutoring – Bezpłatne zajęcia została wyłączona

Tutoring – Bezpłatne zajęcia

w ramach projektu Psychoedukacja jako prewencja uzależnień behawioralnych
zapraszamy rodziców oraz uczniów ursynowskich szkół na

BEZPŁATNE ZAJĘCIA
Z TUTORINGU

czyli znanej metody dydaktyczno-wychowawczej, służącej spersonalizowanemu rozwijaniu potencjału i motywowaniu do samorozwoju młodego człowieka

POZNAJ SIEBIE !

Poznaj swoje predyspozycje i zdolności !

Na spotkaniach tutor poznaje swojego podopiecznego, służy mu radą, umiejętnie wyznaczając ścieżkę rozwoju, inspiruje do działania, odkrywa zdolności, predyspozycje, mocne strony i pomaga w procesie uczenia się.

Spotkania odbywają się na zasadzie Mistrz-Uczeń i zawierają
elementy coachingu oraz mentoringu.

ZAPRASZAMY
UL. LANCIEGO 7/ 4m /METRO NATOLIN/

zapisy i informacje: tel. 601-938-288

fundacjazrodlozmian@gmail.com

(liczba miejsc ograniczona)

Projekt prowadzony razem z Dzielnicą  Ursynów  m.st. Warszawy

Ursynów - Zakochaj się z w Warszawie

Dzielnica Ursynów

Warszawa.Ursynów Facebook

Dzień Wcześniaka – bezpłatne konsultacje – Centrum BIOFIS i Fundacja Źródło Zmian

12 miesięcy ago · · Możliwość komentowania Dzień Wcześniaka – bezpłatne konsultacje – Centrum BIOFIS i Fundacja Źródło Zmian została wyłączona

Dzień Wcześniaka – bezpłatne konsultacje – Centrum BIOFIS i Fundacja Źródło Zmian

Centrum BIOFIS i Fundacja Źródło Zmian zapraszają na:

Dzień Wcześniaka

W ramach obchodów Dnia Wcześniaka zapraszamy na bezpłatne konsultacje rodziców wraz
z dziećmi. Konsultacje poprowadzą logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta oraz
psycholog. Dla dzieci przewidziany jest kącik zabaw gdzie nasi wolontariusze umilą czas podczas czekania na konsultacje.

SOBOTA 17.11.2018
UL. LANCIEGO 14 LOK. 153 WARSZAWA (URSYNÓW)

Obowiązują zapisy tel. 508-901-133
koordynator projektu Ewa Staśkowska

Poczucie wartości u dziecka – warsztaty rodzicielskie

1 rok ago · · Możliwość komentowania Poczucie wartości u dziecka – warsztaty rodzicielskie została wyłączona

Poczucie wartości u dziecka – warsztaty rodzicielskie

Poczucie własnej wartości u dziecka to proces złożony, składa się na niego wiele elementów.

Co dziecko myśli o sobie, jak się czuje, zachowuje, jak wartościuje bliskich ludzi, rówieśników, jak ocenia swoje możliwości, czy wierzy w siebie?

To rodzice, osoby najbliższe, opiekunowie od narodzin wpływają na kształtowanie się samooceny i poczucia własnej wartości dziecka. Komunikaty jakie do niego kierują są bazą dla rozwoju przekonań dziecka o nim samym i tym ile jest warte i na ile je stać… Dlatego tak ważny jest nasz sposób komunikacji z dzieckiem, okazywany mu szacunek i zrozumienie (także, a może przede wszystkim dla jego wad, słabszych stron) oraz umiejętne i adekwatne do wieku dziecka postępowanie w sytuacjach wychowawczo trudnych. To jak my sami radzimy sobie z naszym własnym gniewem, lękiem, złością, rozpaczą, strachem i żalem modeluje, pokazuje dziecku jak radzić sobie (lub nie…) w takich sytuacjach.

Słuchaj, obserwuj co dziecko stara się Tobie przekazać. Stosuj jasną komunikację (krótkie, zrozumiałe, wzmacniające komunikaty, ale też bardziej relacyjne typu: Miło się z Tobą rozmawia.., Cieszę się, ze tu jestem z Tobą…, Masz ciekawe pomysły…, Podoba mi się Twoja wyobraźnia… niż czysto informacyjne, instrukcyjne. Doceniaj swoje dziecko nie tylko za wyniki, ale także za podejmowane próby. To dla niego bardzo ważne. Dodawaj mu otuchy, zauważaj nawet najdrobniejsze postępy, a jeśli przytrafi się upadek pomóż wstać. Błędy to brama sukcesu.

To jak rodzina funkcjonuje jest także dla dziecka sygnałem czego można oczekiwać od ludzi, od życia…od siebie…

Na ile matka lub ojciec są zadowoleni ze swojego życia, w jaki sposób się do siebie zwracają, czy wzajemnie się słuchają, szanują, czy potrafią cieszyć się życiem?

Na ile ojciec i matka są uwalniający, relacyjni. Wszystkie te elementy kształtują samoocenę dziecka i jego poczucie własnej wartości i „ważności”.

Od września 2018 wszystkie zainteresowane osoby pogłębianiem relacji rodzinnych, kształtowaniem umiejętności wychowawczych zapraszamy na warsztaty rodzicielskie, które będą odbywać się w siedzibie naszej Fundacji.

Aga Kik-Głowacz, socjoterapeuta, pedagog

Trudne Emocje Dziecka – Kodeks złości

1 rok ago · · Możliwość komentowania Trudne Emocje Dziecka – Kodeks złości została wyłączona

Trudne Emocje Dziecka – Kodeks złości

Wszystkie emocje są potrzebne, informują nas, regulują, ukierunkowują, motywują do działania, pozwalają przetrwać. Ważne jak sobie radzić z trudnymi emocjami ze złością, lękiem, wstydem. Emocje trudne to silne emocje.

Każdy ma prawo do złości!

Ważne aby złoszcząc się nie ranić słownie, ani fizycznie innych ludzi, zwierząt i siebie samego! Gdy wyczuwamy (sygnały, które wysyła nasze ciało), że zbliża się wybuch złości działamy! /Powiedz o tym swojemu dziecku, powieś tą kartkę w jego pokoju, kuchni itp…/

Autonomiczna samoregulacja złości (regulacja napięcia emocjonalnego):

WOLNO = Można = Ok:

  • powiedzieć bez brzydkich słów/przekleństw, że jest się złym i dlaczego
  • pobyć samemu w jakimś bezpiecznym miejscu
  • pomyśleć o czymś przyjemnym
  • liczyć do 10, 20, 50… od tyłu
  • brać głębokie wdechy i oddechy
  • napinać i rozluźniać poszczególne mięśnie ciała (kilkukrotnie powtarzać tą czynność)
  • mocno się objąć, ściskać coś w ręce (wszelkie gniotki itp.) mocno przytulić misia 🙂
  • bazgrać w zeszycie
  • narysować swoją złość, napisać to co czujesz
  • pójść na spacer
  • podrzeć papier na kawałki
  • krzyczeć do poduszki
  • płakać
  • tupać

NIE WOLNO !:

  • krzywdzić innych, siebie (bić, drapać, uderzać, wyrywać włosów, gryźć)
  • krzyczeć (chyba, że do poduszki)
  • używać brzydkich słów, wyzywać, obrażać, poniżać
  • pluć
  • rzucać przedmiotami, niszczyć rzeczy
  • grozić
  • uciekać
  • drażnić i krzywdzić zwierząt

Oprac. Aga Głowacz, socjoterapeuta, pedagog /601-938-288/